dusch och örontejp

Hej folks! I Daisys värld händer det hela tiden massor. En liten valp utvecklas hela tiden, och spännande är det såklart! I tisdags kväll duschade Daisy för första gången :) Det har liksom inte behövts hitills, hon har inte smutsat ner sig så mycket, tro det eller ej.. *fniss*

Så här "glad" var hon iaf..




Igår kväll var det dags för kloklippning igen. Det gick bra, men bara sedan jag mutat henne med ett grisöra.. :)
Och imorse när jag och Daisy var ute morgonrundan så såg jag att ena örat "floppade", ser lätt ut, nästan flygigt, och lägger sig hur som helst. Så idag på jobbet tog jag och Cina oss an uppgiften att tejpa öronen på henne.
Efter instruktioner på internet utrustade vi oss med silvertejp och satte igång. Ena örat blev bra direkt. Det andra har vi tejpat om 3 gånger, för att hon lyckades klia bort tejpen. Men nu verkar det sitta. Tack underbara Cina för hjälpen! :D

Bildbevis..






Trötta sötlöken.. :)

Imorse däremot var hon ganska pigg, lyckade fånga CRAZY Daisy på film, den hittar ni här: http://www.youtube.com/watch?v=Cw1dw9c5ppY 
Hahaha, hon är så söt när hon går loss.

Nu ska jag lägga in räkningarna..

Kramar /Emily och Daisy

Kommentarer
Postat av: Sandra & Tia

Hej på er tjejer!

Kul med duschbilderna på Daisy.. söööt!

Jag fick också tejpa Tians öron mkt, dem har varit superbra fram tills nu för ngn månad sedan, då började hon lägga tillbaka dem.. Så jag tejpade häromdagen också! =)

Jag ska ta med en tejp upp till timrå när vi ses, det är den bästa att använda, jag visar! ;)

Skendräktigheten är en plåga och håller i sig olika länge, oftast bara 2-3 veckor. Känns som att det är på väg bort här! Skönt..

Vi ses om ca 2 veckor! Kraaam

2010-04-24 @ 10:56:40
Postat av: Jeanna

hahaha sista bilden är ju helskön!! =) hon e ju bara för söt!!

2010-04-26 @ 21:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0