sitt, ligg, stanna kvar

Hejsan,
Vilken kalashelg vi har haft! På lördagen började det inte såå festligt med lite promenader, städ och fix, men sen vid 17-tiden drog det igång. Vi åkte till systerysters 30-års fest, som var jätterolig! Det var massa trevligt folk, god mat och dryck. Daisy var med, och blev naturligtvis poppis. Det blir hon jämt. Folk stannar på gatan och berömmer, vill hälsa och klappa. Inte många kan gå förbi oberörda..

Inte så konstigt när man är så hääär SÖT..


På festen fick jag även reda på att jag skulle bli GUDMOR (!) till min systerdotter på dopet dagen efter.. Hmm. Tydligen har min kära syster berättat det precis när hon blev gravid, men det var ju typ ett år sen, så det har jag inte haft en tanke på. I vilket fall blev jag jätteglad.
Och dopet var så fint, det gick bra, jag blev gudmor, eller fadder som det heter. Namnen hon fick var Natalie Althea, fint! Medans vi var i kyrkan väntade Daisy i bilen. Det tog bara en halvtimme, och Daisy är ju van, från när jag är inne i affären och handlar.
Sen var det mer kalas efter det, igen, massa trevliga människor, god mat och dryck.

Jag har fortsatt med mina joggingturer på morgnarna denna veckan. Det går bra, Daisy är ensam hemma ca 25 minuter. Först går vi ut tillsammans naturligtvis, direkt när klockan ringer vid 7. Då är vi ute ca 20 min, och hon får göra ifrån sig. Sedan när vi kommer hem igen får hon ett gott tuggben att sysselsätta sig med medan jag är borta.

Börjar längta till valpkursen startar nu.. 17 Maj drar det igång. Känns som att sitt, ligg och stanna kvar sitter ganska bra nu. och jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare eller med vad.

Nu är det bara drygt två veckor kvar till vi ska åka upp till Timrå, utställningar och kennelträff också! Ohhh vad kul det ska bli. Lätt värt 7-timmars tågresa åt varje håll.. :D
Inför utställningarna har jag övat på att titta på hennes tänder, och även låtit andra göra det. Det går sådär nu, bättre än innan iaf :) Ringträning däremot, har det inte blivit, jag vet nämligen inte vad det innebär, haha.



Jag tar gärna emot ev. synpunkter på Daisys öron :)


Daisy med sin kära kollega/vän Cina..


Kramar /Emily och Daisy

Kommentarer
Postat av: Cina

ååå min goa gosegris! Bara aälskar henne! Gillar hennes matte väldigt mkt oxå! =)

2010-04-20 @ 21:34:31
URL: http://cinanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0