Update.. och Happy Easter

Glad påsk alla! Vilket kanonväder vi har idag :) Jag och Dasiy har varit ute och njutit av solen flera gånger redan.. Lite glad blir man allt! Lite senare ska vi bege oss hem till mamma och Tony för påskfirande med massa god mat, dryck och självklart GODIS. Daisy ska minsann festa till det med ett grisöra säger hon.. hihi.

Igår hade vi besök av min kusin Daniel som är i Gbg över påsken. Han bor i Stockholm men brukar komma hit över helgerna :) Han och Daisan kom bra överens, så det var väldigt kul. Daniel är en duktig hobby-fotograf, knäppte en del kort på Diasan :) Ska bli jättekul att få se om det blev några bra.

I torsdags mådde Daisy tyvärr lite dåligt. Hon spydde upp kvällsmaten på natten så hon fick ingen mat alls på hela dagen sedan. Först på kvällen fick hon lite överkokt ris + torsk. Det får hon fortfarande och är helt bra igen nu. Tror jag ska blanda i lite vanligt foder senare idag.
Vi var iaf hemma hos S&P på middag och Skärtorsdags-mys. Även vi tvåbenta fick torsk till middag, med äggsås och potatis. Hur gott som helst. :) Efteråt var det ost och kex. Klumpig som jag är tappade jag en rejäl skiva brieost ner på golvet. Sshhccwum sa det.. så var den borta. Jag hade inte en chans! Men som tur var blev hon inte sämre i magen på grund av det.

Igår när vi var ute sista gången på kvällen så träffade vi en jättego' labrador-kille vid namn Murphy och hans trevliga matte. :) Murphy var otroligt glad och snäll, energi som en valp trots att han var 8 år.
Det var såå roligt att låta dom leka, Dasiy får ju äntligen hälsa på andra hundar nu. Vi tog av dom halsband och koppel efter ett tag när jag kände att han var försiktig med lillan. Jättesnäll var han. Jag och matten stod och pratade hur länge som helst. Hon bodde tyvärr inte här, men hälsade på sina föräldrar. Förhoppningsvis ses vi igen så de får leka.
En jättebra sak som hände var att det plötsligt började smälla (påsksmällare och fyrverkerier) medan hon lekte med Murphy. Hon hajjade till och visste inte vad hon skulle tro. Murphy visade sig vara helt skottfast och blinkade inte ens. Och då var det ju inget att bry sig om kom Daisy också fram till :) Kanonbra, tack Murphy!
Mattarna reagerade naturligtvis inte heller.





Kramar /Emily och Daisy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0