Sen uppdatering

Hej alla, det blir mer och mer sällan jag uppdaterar bloggen. Dagarna bara rinner iväg.. Allt går lite långsammare med en valp runt benen. Men jag är glad för varje sekund, hon är en gåva, och jag kan inte tänka mig livet utan henne längre. Ändå har hon bara funnits här hos mig i snart 7 veckor. Konstigt det där..
I vilket fall ska jag försöka skärpa mig och uppdatera lite oftare. Man tappar och glömmer så mycket kul när man bara skriver en gång i veckan.

Vi var i slottskogen i söndags, det var underbart härligt, det kommer bli mycket mer av den varan framöver kan jag lova.

Bilder från en solig gräsmatta, Daisy är utrustad med filt och boll..




Haha, vilken min, kisar i solen..


I måndags var vi i djuraffären och köpte ny mat, hon har börjat få lite större portioner nu.
1½ dl. fyra gånger om dagen ger jag nu.
När vi var där vägde jag Daisy, 11,1 kg blev restultatet. Då var hon exakt 14 veckor gammal.
I onsdags vägde jag henne igen, 11,5 blev det då.

Med tuggrulle på jobbet..


Igår, torsdag, var vi på middag hos S & P, gott och trevligt som alltid.

Imorgon ska vi på min systers 30-års fest, det ska bli jätteskoj! Men inte nog med det, på söndag är det dop för hennes Natalie, min systerdotter. Vilken helg! Och Daisy får vara med på allt, förutom kyrkan, då får hon vänta i bilen.


Jag har ensamhetstränat henne med stor framgång denna veckan! 20-30 min. har hon varit ensam varje morgon, medan jag varit ute och sprungit. Det har gått superbra, bara hon får ett tuggben att gnaga på som muta, så verkar hon nästan strunta i att jag försvinner en stund..

Nu är jag medlem i Svenska Brukshundklubben, så nu är det fritt fram för Daisy i diverse utställningar bl.a.
Vi ska ju till Timrå 7-9 Maj och ställa Daisy i två utställningar. Ska bli kul att se hur det går :) :)
Hon är ju en riktig snygging..


Och hon växer så det knakar.. och bli mer och mer säker vad gäller att hälsa på andra hundar..
och så är hon mattes lilla stjärna.. :)
Idag var jag ute och åt lunch med Eva och Cina, då fick Daisy vara inne hos Marcus sålänge. Vilken tur att jag har så snälla kollegor som ställer upp och hjälper till. Marcus och Cina gick även varsin promenad med Daisy idag.
Tack!

Nä.. nu ska jag betala in medlemsavgiften till SBHK (brukshundklubben).. Daisy snarkar vid mina fötter.
Gäsp..


Kramar /Emily och Daisy




Kommentarer
Postat av: Sara, Python o Gandhi

Visst är det svårt att hålla bloggen uppdaterad nu när det är så ljust och fint på kvällarna och så mycket annat att göra. Jättesöt är hon iaf lillskruttan :) Ska bli kul att ses i maj!

Kramar från oss

2010-04-18 @ 20:47:41
URL: http://rottrobis-python-gandhi.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0