Våren är här på riktigt :)

Hello, nu var det ett tag sen jag skrev här. Har inte riktigt haft tid eller ork. Påsken var iaf superskön. Sista dagen (måndag) spenderade Daisy hemma hos Petter, medan Sunni och jag var på shoppingtur, underbart. Hon hade varit lite busig och bitig där, men på det stora hela gick det väl bra. Tack för hjälpen Petter!

Tyvärr har jag märkt att det inte går att lägga upp videoklipp här. Så jag har precis reggat ett konto på Youtube. Där finns nu ett klipp på Daisy när hon attackerar en skokartong, här är länken: http://www.youtube.com/watch?v=FrMOFUvyDVI Enjoy!

Tisdag-fredag har spenderats på jobbet. Daisy har varit duktigt för det mesta. Förutom några små bajskorvar inne på chefens matta.. Whops! Men som tur var så hade inte chefen kommit ännu, utan en annan kollega han delar rum med upptäckte det först. haha.

Idag skiner solen, det har varit uppemot 15 grader!!! Så himla härligt. Tyvärr är humöret ändå inte på topp.. jag och Daisy blev ovänner förut nämligen. Eftersom vädret är så fint så packade jag in Daisan i bilen och styrde mot havet :) Tänkte det kunde vara kul för lillan att få se strand och hav, kanske rentav doppa tassarna lite. Men väl där skulle hon äta på allt, var helt omöjlig, sand, pinnar, djurspillning, snäckor, havsvatten. När hon fick tag på en snäcka och jag skulle ta den ifrån henne så bet hon mig rätt illa i handen. Dumma, elaka hund! Så det blev lite slagsmål, jag skulle hålla ner henne och morra, och hon lyckades bita/riva igen. Då skulle jag hålla ner henner mer etc.. Inte bra. Nu är vi i alla fall vänner igen. Och hon fick doppat tassarna i havet :) Mina händer är dock inte så snygga nu. Fick ta på hansdkar när jag skulle handla räkor på vägen hem. Tyvärr blev det inga kort vid havet, skulle ta fram kameran precis när bråket började.

Jag har börjat på en liten GI-kur nu :) Försöker skippa kolhydrater och socker. GI tycker jag är en väldigt bra metod om man känner att man ätit lite för mycket godis i påsk t.ex. Man får äta sig mätt, vilket jag gillar, haha. Idag blev det stekt lax med sallad, hemgjord majonäs och massor av färska räkor. Nyttigt, mättande och framförallt gott! Lite senare tar jag nog lite skinka, mozzarella, tomat och salami. Också jättegott.

Ikväll åker vi buss in till stan, ska lämpa av Daisy hos Mamma och Tony, och gå ner och möta Veronica för några glas vin på stan. Förhoppningsvis blir det uteservering-premiär :)

Imon ska det bli lika fint väder, så då ska vi åka till slottskogen och gotta oss, promenera, titta på djuren m.m.

Lite bilder:


På påskafton hade Daisy en gul rosett (i 5 min. i alla fall)

 
Visst är hon fin på denna bild, vilken stjärna!


Glöm nu inte att titta på Daisys videoklipp på YouTube :)

Kramar /Emily och Daisy

Kommentarer
Postat av: Sara, Python och Gandhi

Hahaha... vilken liten fighter. Verkligen humör i henne :) Låter härligt med vårvädret, har varit fint här med men inte fullt lika varmt. Bara att njuta av solen...

Kram från oss!

2010-04-10 @ 21:00:36
URL: http://rottrobis-python-gandhi.net
Postat av: Johanna

Jag får ta och visa dig hur du kan lägga upp en video =D

Ha en skön söndag, ses imorgon.

Kram

2010-04-11 @ 10:20:02
URL: http://nojja.blogg.se/
Postat av: Inger

Jisses, hon gick på bra där! Haha! Ser fram emot fler videoklipp. Visst har det varit skönt med vädret. Åh, det är massa skoj att se för Daisy i Slottskogen!

Ha det bra!

Kram

2010-04-14 @ 17:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0