Glad midsommar!

..en dag försent, men bättre sent än aldrig, eller hur? :) Midsommarafton spenderade Daisy och jag hos min syster, med mängder av god mat! Vi hade väldig tur med vädret, inget regn på hela dagen, så vi höll till i trädgården väldigt mycket, till Daisys stora förtjusning.

I veckan började vi på en ny kurs; Vardagslydnad 1. Och jag har ju redan tjatat om hur bra instruktören är, så det ska jag inte göra igen. Men kan säga att kursen känns riktigt lovande! Och rolig, tycker både D och jag.
Jag har bara använt "nyttigt" godis till träningen innan, t.ex. gurka, och babyfoder som jag fått hos vet. Men till första kurstillfället, på min födelsedag, så fick Daisy träna med små bitar av prinskorv, och gissa om det blev populärt?! Hahaha, mer arbetsvillig hung får man leta efter!
Instruktören sa att Daisy är mer som en amstaff än en rottweiler i sättet. Föremålsintresset och kamplusten är enormt, som en pittbull ungefär.. haha..

I förra helgen var Dasiys syster Go'Diz här och hälsade på. Eller hon och matte Anneli var i Borås rättare sagt. På Western-ridning tävlingar. Självklart passade Daisy och jag på att åka dit och träffa dom. Vi tog en promenad ihop och pratade massor. Jag frågade mycket om hur Anneli gör med Go'Diz i olika situationer, eftersom hon är jätteduktig på hundar och träning. Tack Anneli för en trevlig eftermiddag!

Daisy med tejptoffsar och Godiz med grön/svart halsband..


Leker och busar.. :)


Annelis Weslsh Corgi Jackpott i bakrunden..


Westerridning, cowboys och kofösning..


Daisy på läktaren..


På kontoret i veckan, Daisy har hittat pappersåtervinningen, och nu
får den inte vara ifred, hon hämtar papper och strimlar.
Dasiy, the shredder..


Kramar /Emily och Daisy

Kommentarer
Postat av: vickan

Hej! Hon har växt en hel del ser jag =) Grattis till kurstävlingen! Hihi. Visst är det skoj. Så du tyckte jag skulle ha facebook. haha. Jag har haft men tog bort den för 1½-2 år sedan. Blev för mycke tid och så . =) Ha en bra helg nu =) kram vickan Goliat och Ginny

2010-07-01 @ 12:44:11
Postat av: Emily

Hej Vickan! :) Jo hon växer så det knakar! Hur mår G och G?

Ok, jag förstår dig, visst tar FB lite tid, men kul är det också.. Ha en härlig helg du med! Kram från Daisy och mig!

2010-07-03 @ 10:34:43
URL: http://genetiqua.blogg.se/
Postat av: Anneli och Godiz

Tack för senast! Var verkligen roligt att ses. Hoppas att det går bra för er med nya kursen och allt annat.



Kramar!

2010-07-07 @ 01:05:58
URL: http://teamme.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0