12-veckors sprutan

Tudeloo! Idag flexade jag och Daisy ut från jobbet vid 10-tiden och åkte bort till djursjukhuset Blå Stjärnan. Det ligger i samma område som jobbet, så tar bara en minut att köra dit.
Väl där fick vi komma in väldigt snabbt, tog väl 10 minuter, trots att det är drop-in. Veterinären var jättetrevlig, trots (eller pga.) det blev Daisy nääästan lite rädd för henne. Sprutan gick väldigt bra att ta iaf, Daisy reagerade inte alls vad jag såg. Så nu är det gjort. :) Känns bra. I receptionen när jag skulle betala efteråt passade hon genast på att hälsa på två olika hundar. Gick bra det också. By the way så kostade det 380 kr.

Jag frågade vet. om en liten vit fläck D har under munnen. Det var inget farligt alls sa hon, förmodligen en liten hårsäck som fått sig en törn. Speciellt i början gick hon in i och krockade med saker mest hela tiden ;) sötlöken.
Inget jag hade oroat mig för, men passade ändå på att höra om det.

Kloklippningen har inte gått så bra det sista, men nu har jag fått jättebra tips och råd från Daisys kullsyskons ägare. Vi har en grupp på Facebook, verkligen jättebra att jag kan fråga där om det är något jag undrar. Så nu ska det nog gå bättre. Det gäller för mig att vara den som är mest envis helt enkelt :)

Några kort från jobbet:

Ingen uppmärksamhet på en stund? Då får jag väl sova då..


Slappar med kollegan Jonas (som har lunchrast här alltså, haha)


En administrativ rottweiler..


Kramar /Emily och Daisy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0