8,9 kg

Hej hej! Igår var vi på jobbet och busade jättelänge. Daisy har faktiskt hittat en person med samma höga energi-nivå som hon själv, haha. Det var en kollega hon inte träffat förut, som kom tillbaka från semester igår. De två kommer nog ha mycket kul framöver gissar jag, hihi.

På måndag börjar jag jobba igen, då ska ju Daisy vara med på kontoret. Därför passade vi på att svänga inom djurbutiken Huveröds på vägen hem från jobbet igår. Där köpte jag två fina skålar som D ska ha till mat och vatten på jobbet. Hon ska även ha en grå fäll att sova på, och vad passar inte bättre till grått än rosa?!

Se vad fint det blev:


När vi var i djuraffären passade jag på att väga Daisy också, 8,9 kg blev resultatet, hon var igår exakt 11 veckor.

Idag tar vi det ganska lugnt, har städat och varit och handlat lite.

Imon blir det en lång dag, först ska vi till Blå Stjärnans djursjukhus för vaccination, i samband med det åker vi till jobbet och hämtar lite jobb. Sedan blir det onsdagsklubb här hemma, med middagsgäster och Grey's :)

Sover..


På nära håll..


Mattes hjärta..


Kramar /Emily och Daisy

Kommentarer
Postat av: Sandra & Tia

Halloj i stugan igen! =P

Tack så mkt, men vi har långt kvar.. Lååååångt hihi



Ja gud ja, hon var helt bittokig som liten!

Det var väldigt svårt att tillrätta visa henne för hon blev så himla osäker ibland och ibland även totalförbannad så det blev värsta slagsmålet istället (kan ju säga att vi haft våra duster vi 2 haha).. Det som funkade bäst för Tian var en lugn men bestämd tillsägelse och sedan en presentation av en leksak som hon fick bita på. Avleda henne från det förbjudna med ngt tillåtet lixom =)

Man får testa lite och se vad som passar ens egna lilla stump ;)



Vi ses säkert i Maj! Ska bli jättekul!! =)

2010-03-23 @ 20:15:26
URL: http://www.tia.dinstudio.se
Postat av: Sara o Gandhi

Hej där. Måste ju kika in och se hur det går för syster-yster :) Vägde Gandhi i slutet av förra veckan och då vägde han 12,1!!! så hon är ju rena lättviktarn jämfört med honom. Han är ju iof nån timme äldre också :) (Han skyller på kraftig benstomme :) ) Håller med Sandra om det där med bitningen. Bestämd tillsägelse och sedan avleda uppmärksamheten kör jag med också, det funkade på Python.

Ha det gott!

/Sara, Pytte o Gandhi

2010-03-23 @ 20:40:36
URL: http://rottrobis-python-gandhi.net
Postat av: Jeanna

oj vad hon växer! =) får snart komma o hälsa på igen!

2010-03-23 @ 20:54:34
Postat av: Emily och Daisy

Hej, tack för era kommentarer!

Haha, kraftig benstomme är ett alldeles utmärkt argument. Känns ändå som att Daisy växer sakta men säkert, heller för långsamt än för snabbt.

Jag kör med att så bestämt som möjligt säga till, och snabb erbjuda något annat, men ibland när jag ska ta något olämligt från henne (t.ex nåt hon hittat ute) så biter hon mig jättehårt och då gör det så ont att jag blir arg och tappar tålamodet.. Inte bra, men jag jobbar på det också. Det löser sig, blir bättre hela tiden. Ja vi ses i Maj! :D

Jeanna, du är välkommen när som! När är det du åker till Egypten? :D Vore trevliga att ses innan om det finns tid. Kramis

2010-03-23 @ 22:44:07
URL: http://genetiqua.blogg.se/
Postat av: Anneli och Go'Diz

Hej på er!

Vad roligt att du har möjlighet att ta med dig Daisy på jobbet, vilken lyx!



Hoppas att allt är bra med er och att det går framåt med bitningen.



Här kommer adressen till sidan med örontejpningen:



http://www.justask.nu/articles.htm



2010-03-24 @ 23:05:27
URL: http://teamme.bloggagratis.se
Postat av: viktoria & goliat

Hej! Gu va hon växer. Sötisen =). Låter lite rått men jag vet när goliat höll på att bitas som värst så satte jag fingret i kinden på han så kinden åkte ion så fick han saka på sin egen medicin. Blev faktiskt bättre. Körde avledningar med han också. Man får tappa tålamodet ibland bara man inte ger upp. Hon verkar trivas hur bra som helst där nere i götet. =)kram från norr

2010-03-27 @ 18:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0