Bussträning :)

Hejsan hej, var ett par dagar sedan nu.. Inte alltid det finns tid/ork/lust att skriva något. Men då blir det väl desto roligare när jag väl skriver några rader, hihi. Vi har, som vanligt hunnit med en del sedan sist.

I onsdags var vi på jobbet igen, bra att alla får bekanta sig med lillan och tvärtom. Går jättebra. Vi ska dit igen om en stund. Sedan är det bara semester nästa vecka också, then back to work. Då MÅSTE det funka att ha Daisan där. Innan dess måste jag köpa mat och vatteskål, som hon ska ha på jobbet, hon kommer få ett eget utrymme som är hennes. Där ska hon äta, och där ska hon sova på sin härliga fäll :) Men om jag känner henne rätt så kommer hon INTE sova på sin fina fäll, utan säkert under mitt skrivbord.. hehe. Aja, det får tiden utvisa.

I onsdags var vi också på Onsdagsklubben, denna gång var det god middag hos S & P :) Självklart tittade vi på Greys ocskå. Mycket trevligt. Daisy skötte sig bra, inga kisspölar, och inte överdrivet busig.
Hon har blivit så duktig, vilken jätteskillnad mot första veckan hon var här. Då var jag lätt frustrerad hela tiden, att det skulle vara SÅ jobbigt med en valp. Men nu gör hon såna framsteg, och jag är jättestolt över henne.
Jag har inte tränat henne seriöst ännu, vet ju inte rikitgt hur man gör. Men en sak har jag lärt henne, och det är sitt! :D och hon är sååå duktig. Bra sätt att avleda henne också, om hon gör nåt dumt, så ber jag henne sitta. Berömmet haglar naturligtvis när hon lyder :)
Numera gör hon sina behov ute till 95% (peppar, peppar, ta i trä) Duktiga tjejen. Det enda som oroar mig lite nu är att hon bits, i mig och andra människor. Inte bra, jag försöker lära henne att sluta med det, men vad jag än gör tycker hon bara det är roligt och vill leka mer. Jag försöker intala mig att hon trots allt bara är en liten valp fortfarande, inte ens 11 veckor gammal. TÅLAMOD! :)

Igår hade jag trevlig fikabesök av mamma och väninnan Else :) Jag fick en jättefin bok av Else, 'En Rottweilers Försvarstal' som jag hört mycket om, och ser fram emot att läsa. Tack så jättemycket för den!
Vi hade jättetrevlig och busade mycket med Daisy. Sen åkte jag och mamma buss med Daisy för första gången, in till stan, åt middag hos Mamsen och Tony, och sen åkte jag och Daisy hem igen med bussen. Och herregud, det var väl INGA konstigheter att åka buss. Gick som en dans, hon lade sig vid mitt säte, hur cool som helst. Vilken tuffing till valp. Nu ska vi snart ta en tur till jobbet, ska lämna och hämta fakturor. Lite bilder:

Äter korv


Vad ska jag busa med nu?


Grod-stilen


Sover gott under mattes stol


Avslutar med lite LÖÖÖV!


Kramar /Emily och Daisy

Kommentarer
Postat av: Helene & Belle

Ohh, de är en bra bok! Önskar dej trevlig läsning! :D

2010-03-19 @ 17:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0