Framsteg och bakslag

Godmiddag! Sitter vid datorn en stund efter en hektisk förmiddag. Vi har övat åka bil, det går väl sådär, var ganska gnälligt idag. Vi har varit ute och busat. Vi har haft besök av fastighetsvärden som fixat en ventil som bara tjöt, usch vilket jobbigt ljud! :/ Blää, men nu är det härligt tyst här, och Daisy ligger och sussar sött på dörrmattan i hallen. .:) Snart är min kollega Eva här med lite fakturor också, alltid trevligt att få det senaste skvallret från jobbet, hihi.

Igår hade vi inga planer med några besökare, så vi passade på att bara ta en soft dag. Jag kom ikapp mig med lite jobb och vi klippte klorna något igen, det går verkligen jättebra!! Härligt. Sen på kvällen tittade vi på Desperate Housewives och Cougar Town och Christine :) Kändes som att jag inte hade tittat på tv på en evighet innan det. Daisy var med i soffan, hur mysigt som helst. En bra grej är att jag inte sitter och äter massa onyttigheter, då jag inte vill läska lillan. Win - win!

En dum grej är att hon har börjat vakna på natten och vill leka.. Matte blir inte så glad när hon kommer och väcker mig kl. 4 eller 5 på morgonen. Har någon nån förklaring till varför hon gör det nu plötsligt, så var det inte i början. Eller kanske något tips på vad man kan göra åt det? Det är inte lätt att vara glad hela tiden om man inte får sova ordentligt. Fast nu börjar förkylningen ge med sig iaf, jippie!
En liten kisspöl på golvet har det blivit nästan varje natt, men det får väl vara så ett tag då. Som min mamma sa - Jag har aldrig hört talas om en hund som inte blivit rumsren till slut :) Tack för de lugnande orden mamma.

Ikväll kommer Jeanna och Sabina hit på fika och Daisy-bus. Ska bli jättetrevligt.

Daisy och matte = Löööv!



Nyvaken :)


Kramar /Emily och Daisy


Kommentarer
Postat av: Anneli och Go'Diz

Jag var lite försiktig med hur mycket mat hon fick. Till att börja med var det mest A-fil med lite "vanligt" foder sedan har jag ökat det vanliga i och med att hon inte har blivit dålig.



Känns bara att alla verkar vara mer eller mindre tokiga i perioder, då kanske det finns hopp =P.



Kramar till er!

2010-03-10 @ 22:27:07
URL: http://teamme.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

Du får säga åt henne att gå och lägga sig igen när hon väcker dig på natten... Var lite butter så ger hon nog med sig :)

Det är lite som med småbarn... ju mer de är vakna på dagen desto mer sover de på natten HIHI...



Kramiz

2010-03-11 @ 15:26:15
URL: http://www.rottrobis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0