Jahopp..

..då var det redan söndag! Denna sista semestervecka har gått jättefort. Imorgon bär det av till jobbet. Men vi får mjukstart med två st 4-dagars veckor. Tack Påsk.
Ska jag vara riktigt ärlig så ser jag fram emot att börja jobba nu, tror det kommer bli jättebra med Daisan på jobbet, rutiner, kollegor att busa med. Japp det kommer blir bra!
Förra måndagen vägde hon ju 8,9 som jag skrev sist. Vägde henne igen i onsdags och då hade hon ökat till 9,1.
Vi var på djursjukhuset Blå Stjärnan för vaccination i veckan, men det blev ingen spruta då. Jag/den jag pratade med i  telefon, hade missuppfattat varandra, det är först på tisdag hon kan få sprutan. Som kompensation fick vi en påse mat och ett tuggben. Sådana gester uppskattar jag, då kan jag inte bli sur. Dessutom jobbar jag så nära sjukhuset så det kommer inte bli några bekymmer att åka dit igen på tisdag eller onsdag. Då ska jag se till att väga henne igen.
Idag förbereder vi oss genom att packa bilen med hennes saker som ska med till jobbet. Så slipper vi tänka på det imorgon bitti. Visserligen börjar jag inte förrän 9:00 men Daisy har sovit längre och längre på morgnarna. Vissa morngnar har hon inte vaknat förrän 10!
Rumsrenheten går framåt, hon är jätteduktig! Inget att klaga på där. Sitt kan hon nästintill perfekt och nu håller vi på att befästa ligg. Duktighets-gumman ;) Jag har tränat henne med pyttesmå gurkbitar. Det är ju 95% vatten, men hon gör vad som helst för en liten smakbit :)
Håller också på att öva på att ta tuggben och annat ifrån henne *loss* samt låter andra kolla i munnen. Hon är fortfarande väldigt bitig, men framåt går det ändå. Har läst i flera böcker/artiklar att de är som krokodier i början, i 4 månader åtminstone, så det är bara att ge det tid. :)
Daisan har haft barnvakt vid två tillfällen i helgen. I fredags var jag hos frisören samt på en härlig shoppingtur, då var hon hos mamma och Tony. Det gick jättebra. Hon fick vara hos 'morföräldrarna' även igår kväll då jag var på tjejmiddag för att fira Veronica :) Vilket var jättetrevligt. Det är tur att det går så bra att lämna bort henne en stund, eftersom jag är ensam så blir det nödvändigt ibland.
Nää nu ska vi städa lite; jag dammsuger medan Daisy hoppar runt och skäller på dammsugaren :)
Men jag kan ju lite avsluta här utan lite bilder:






Världens finast valp i mattes ögon :)

Kramar /Emily och Daisy


Kommentarer
Postat av: Marie & Selma

Hej på er!



Så himla bra att du har ett jobb där du kan ta med henne, snacka om perfekt! Då slipper hon ju vara själv!

Oj oj, vilken sömntuta! Lyxigt att få lite sovmorgon ibland. Selma den busen väcker mig mellan halv 6 och 6 ungefär...då är det bara att stiga upp! Iofs så kan hon ibland somna om ifall man bara är ute och kissar med henne. Men hon sover då aldrig längre än 7 halv 8!

Visst är det roligt med träningen då man ser att det går framåt? :)

Smart med gurka - Selma får matkulor och det gillar hon.



Sköt om er! Kramar i massor!

2010-03-28 @ 20:06:49
URL: http://mariestrinnholm.bloggproffs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0