Ny look :)

Tudiluu! Idag har vi gjort nya framsteg, jag är väldigt nöjd med Daisy som inte har kissat inne inatt och inget hitills på dagen. Hoppas det håller i sig!

Igår hade vi en jättetrevlig kväll hos Sunni och Petter, och Daisan fick träffa Veronica och Max, Stefan och två till. En massa uppmärksamhet och bus gjorde henne till en väldigt glad och sedan väldig trött valp :) Härligt. På vägen dit gnällde hon och var riktigt arg när jag tvingade in henne i väskan. Så när vi skulle åka hem igen så skippade jag väskan och provad lägga en filt på passagerarsätet. Och vips så gick det helt okej att åka bil!! Tror inte det var själva bilåkandet som var problemet, utan väskan! Hon lade sig ner på filten och sov hela vägen hem! Fantastiskt. Så nu skänker jag väskan till mammas katt :)

Idag la jag in ett praktiskt baksätesskydd i bilen, så nu får hon ligga där ett tag, tills jag kan lösa något med bilbur eller så. Ska försöka fota det nån dag också, så ni får se vad fint det blev. Vi åkte i bilen bort till torget, och där lekte vi ganska länge på en stor snötäckt äng. Sen fick hon lägga sig i baksätet, och matte smet in i mataffären. Vet ju inte hur hon reagerade när jag försvann, men när jag kom tillbaka med matkassarna så låg hon i alla fall och sov gott! Hur bra som helst ju! Jag måste kunna handla och nu känner jag att det går, med henne i bilen.
Ska öva på ensamhetsträning hemma också, väldigt sakta men säkert.

Vid 13-tiden kom Johanna och dottern Filippa hit :) Vi hade jättetrevligt, åt fruktsallad och dammsugare och lekte med Daisy. Hon höll sig ganska lugn, vilket var väldigt bra idag, eftersom både Johanna och Flippen är något smårädda för vissa hundar ibland. Men med Daisan gick det väldigt bra. Johanna och jag är kollegor och eftersom D ska vara med på jobbet så tycker jag det är viktigt att hon får lära känna henne som liten, så att hon inte blir rädd sen. Det är samma med min andra goa kollega Cina. Och Eva också när jag tänker efter :) Hihihi.

Johanna hjälpte mig att byta bild till 'headern' här på bloggen som ni ser, vilket jag är väldigt tacksam för då jag inte kan något om sånt själv :) Fick även lite tips på hur jag kan ändra färger m.m. Får väl se om jag orkar sätta mig in i det.. Tack för hjälpen J!

Daisy.. ser huvudformen framträda mer för varje dag.. Oh hon kommer bli en så VACKER rottis! Jag har även börjat se likheter med hennes underbara mamma Tjugi. Ibland gör hon samma 'miner' :) Sötisen.





Nu ska jag ta tag i lite jobb.. och sen blir det reprisen av Greys :) Soft söndag.

Kramar /Emily och Daisy


Kommentarer
Postat av: Marie & Selma

Hej igen!



Snygg styling på bloggen!



Vilka framsteg ni gör! Nu är prinsessan alltså duktig i bilen också :) Toppen! Hoppas katten blir glad för väskan då ;)



Har du tränat henne ensam hemma något ännu?!



Kramar!

2010-03-15 @ 11:25:56
URL: http://mariestrinnholm.bloggproffs.se/
Postat av: Emily och Daisy

hello, jag har inte ensamhetstränat henne mer än att gå in i ett annat rum och stänga dörren. Då har hon gnällt något först, men sedan sysselsatt sig med något annat. Så det går väl ganska bra. Ni då?

Kramis

2010-03-15 @ 20:22:23
URL: http://genetiqua.blogg.se/
Postat av: Marie & Selma

Hej igen!



Okej! Det låter ju bra. Vi har inte tränat Selma något ännu...men det måste vi börja med eftersom att Robban ska börja jobba borta varannan vecka från och med måndag!



Kram

2010-03-16 @ 22:46:25
URL: http://mariestrinnholm.bloggproffs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0