Kennelhelg i Timrå och valpkurs

Hej alla, detta blir första inlägget i Maj, haha, jag som skulle bli bättre på att uppdatera. Men jag tar det lite med ro, har varit jättemycket på jobbet, och massor runt omkring, så jag har helt enkelt inte hunnit. Daisy tar en hel del tid också!

Förra fredagen, kl. 6,43 på morgonen lämnade vi Göteborg med tåg, och kl. 13,52 var vi framme i Sundsvall. Goa familjen Mähler på kennel Rottrobis hämtade oss på tågstationen och vi åkte mot Timrå. Där hade jag och Daisy en stuga bokad som vi skulle bo i. Helgen var späckad med utställningar, Daisys syskon, hundsnack, grillkväll och annat trevligt! Dessutom lyckades jag ramla i en sjö, hahaha.
Utställningarna gick väl sådär för Daisy, hon var väldigt tunn just då, pga att hon varit dålig i magen. Jenny tyckte att hon bör gå upp en del. Så det har vi jobbat på sen dess, och idag väger hon 16 kg, så det är jag jättenöjd med! Det var iaf roligt att ställa ut och när hon är i toppform ska jag prova igen!

Däremot hennes kullsyster Rottrobis Gertrud Rebelle gick det väldigt bra för på utsällningarna, hon blev BIS etta ena dagen och BIS tvåa andra dagen. (det betyder att hon blev först bästa rottisvalpen och sen bästa valpen bland alla raser) Jättegrattis till henne och hennes goa matte Helene!

I alla fall så var det en jätterolig helg, så kul att få träffa alla Rottrobisar och deras mattar/hussar. Ett verkligt härligt gäng och jag passade på att fråga och diskutera massor med alla. Kom hem med massa bra tips och idéer, vad gäller allt från uppfostran till fästingmedel!

Jag hade såklart kameran med mig, men lyckades att ta exakt 0 bilder :S Det var mycket som hände hela tiden. Därför lånar jag några kort från rottrobis.net..

Jag och Daisy springer ett varv för domaren i utställningsringen :)


Daisy och tre av hennes systrar, fr. vänster:
Anneli med Godiz, Helene med Bell, Evelina med Tracie och jag med Daisy


Alla Rottrobisar med förare som var med på helgens utställningar :)


Kenneln fick HP (hederspris) båda dagarna i uppfödarkategorin för G-kullen..


Så till något helt annat; jag och D skulle börjat på valpkurs nu på måndag egentligen. Men så fick jag ett mail en vecka tidigare att kursen var inställd pga för lite deltagare. Jättedåligt tycker jag, eftersom jag varit anmäld sen i Februari.. Så jag blev rätt sur, samtidigt fick jag lite panik, MÅSTE ju gå valpkurs.
Men jag letade runt, och hade tur som fick plats på en annan valpkurs på www.kungligahundar.se som började redan i onsdags. Daisy var jätteduktig, hon är den som kommit längst av valparna där. Hon är ju drygt 4 månader, och där fanns valpar från 3 till 5 månader. Jag var jättestolt över henne. Och nöjd med ledaren och kursen, det verkar kanon. Så nu ska vi dit varje onsdag i 5 veckor till. :) Superkul.

Kramar /Emily och Daisy


Kommentarer
Postat av: Sara o Gandhi

Hej! Visst var det kul med kennelträff och extra roligt att träffa alla mattar o hussar i G.kullen som man inte träffat förut. Gandhi röntgades i måndags och tyvärr hade inte hans ben blivit bättre utan sämre. Veterinären meddelade att det var operation eller avlivning som var alternativen, så Gandhi har op.tid på Strömsholm nu på mån. Veterinärerna kan inte säga något om utgången av op till efter den är gjord så vi vet inget om hur oddsen ser ut utan vi håller bara tummara för att lillkillen våran ska bli bra. Man går omkring med en nervös klump i magen nu.

Kram från oss.

2010-05-15 @ 22:05:24
URL: http://rottrobis-python-gandhi.net
Postat av: Anneli och Godiz

Ja visst hade vi jätte trevligt! Hoppas att vi kan träffas igen snart.

Vad roligt med valpkurs, vad fick ni göra för något på den?

2010-05-15 @ 22:59:16
URL: http://teamme.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0