Fullt upp!

Får ta och uppdatera såhär på kvällskvisten :) Daisy och jag har minst sagt hållt igång det senaste!
Tyvärr har hon ingen hundvakt på dagarna just nu. Så hon är ensam när jag jobbar, men tur i oturen så jobbar jag väldigt nära hemmet, har ca 2 min. resväg. Så denna veckan har vi gått en längre promenad på morgonen, så har jag åkt och jobbat och sen åkt hem på lunchen. Då tränar vi lite tricks och går ut och powerwalkar. Eller som idag, cyklat! Daisy är inte sååå förtjust i cykeln, men det går ändå. Tror helt enkelt hon tycker det är jobbigt. Vi jobbar på med kondisen!

Jag har hittat en sök-grupp! :) Alltså ett gäng som håller på med Sök-träning. Hon som håller i det har vunnit SM i Sök flera gånger så det känns väldigt bra med en så rutinerad ledare. Vi var med dem och testade första gången igår, och det var jättekul tyckte jag. Daisy älskade det! :D Sök är något vi kommer satsa på nu. Kände att det var HELT RÄTT träning för Daisy, särskilt med tanke på hennes sociala osäkerhet.
Alla i gänget var trevliga och hjälpsamma. Enda nackdelen är att de tränar onsdagar mellan 11-15, sök tar lite tid. Men eftersom jag har världens bästa chef/kollega så får jag flexa, och kan börja tidigare och sluta senare på onsdagar. Igår var jag borta från jobbet mellan 10 och 16 (är en bit att åka till Sök-skogen).
Träningen är så bra att det är värt allt pusslande. Ser fram emot nästa sök-träning.

Idag efter jobbet var vi på Spår-träning med instruktör och 2 andra ekipage. Daisy gick två spår som andra gått åt oss. Hon var jätteduktig, och instruktören sa att hon snart är redo att starta i appell (shit vad stolt jag blev!).
Men vi har inte börjat med apportpinnar ännu. Så det är lite jobb kvar.
Men i September ska vi gå en Viltspårkurs med SKK.. har fått för mig att det är enklare att tävla i viltspår. Så kanhända hon får starta i det istället.
2½ timme var vi ute i spårskogen idag, och hon gör mig så stolt, mattes hjärta.

Idag har jag anmält oss till en massagekurs på 3 gånger, spännande va?! Jag ska alltså få lära mig att massera Daisy! Lyckosten ;)

På söndag är det utställning igen! I Ljungskile denna gång, det ligger ca 40 minuter från Göteborg. Det är en nationell SKK utställning, med 20 rottisar anmälda. En tjeckisk domare, känns ju bra. Särskilt som sök-gänget igår sa att hon såg lite överviktig ut. De tyckte jag skulle ta ner henne ett par kilo. Så det jobbar vi på nu.
Har inga större förväntningar på utställningen, det får gå som det går. Ser det som jättebra social träning!

På måndag kl. 5 åker vi mot Landvetter flygplats och vidare mot Egypten! Ska sola, bada och slappa en vecka :) Men vakthunden lämnar jag hemma ;)

Från lunch-cykelturen i tisdags:


Kramar /Emily & Daisy


Kommentarer
Postat av: Stina

Ha en underbar semester!



Kram Stina

2011-08-26 @ 20:52:02
Postat av: Emily

2011-08-26 @ 23:17:57
Postat av: Emily

Tack Stina :)

Hoppas det är bra med dig!

Kramar

2011-08-26 @ 23:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0