Goda vänner

Japp, jag är definitivt igång med bloggandet igen! :) 3 inlägg på mindre än en vecka. Det ni!

Daisy är tyvärr inte med mig på kontoret längre, vi flyttade ihop med andra avdelningar och bland dem finns en allergiker. Men det har löst sig väldigt bra. När vi flyttade så träffade vi en rottweilerhane som nu är drygt ett år.
Han heter Akilles och de fann varandra direkt. Här finns en hundrastgård, där vi släpper dem så de får busa, leka, jagas, härja och ha superkul ihop. Akilles husse passar Daisy på dagarna när jag är på jobbet, så hon och Akilles har massa tid att leka hela dagarna. I Daisys bok slår det nog att ligga på ett kontor och glo. Enda nackdelen är att jag saknar henne.. Nu har hon löpt, så då har Akilles + husse inte kunnat passa henne på några veckor. Men imorgon ska hon dit igen :) Jag är säker på att hon längtar. Hittade ett par bilder på dem tillsammans från i vintras.

Daisy till vänster och Akilles till höger, superfin han också!


Leker jage :)


Daisy har fått ännu en ny vän :) Hon heter Mira, är en blandras 50% tibetansk spaniel 50% chihuahua/papillon.
Det är min vän Cina som hämtat hem henne, hon är 8 veckor och hur underbart söt som helst.
Nu är de inte riktigt vänner ännu.. men planen är att de ska bli goa kompisar. Vi vågar inte släppa ihop dem ännu, rädd att Daisy ska skada den lilla av misstag. Men vi jobbar på att ha dem nära varandra under kontrollerade former, korta stunder, ofta. Någon som har något bra tips på hur man vänjer dem vid varandra på bästa sätt??

Mira, sötnosen :) (bilden stulen från Cinas FB)


Har ännu en go vän jag bara måste presentera, ännu en rottis-hane som heter Elit. Han är ca 2 år och bor i Hedekas, utanför Uddevalla. De har också kommit väldigt bra överens från början, har såå roligt ihop.
Elit har som sin uppgift att lära Daisy att bada! :)

Fina Elit


Hihi, fullt ös medvetslös :)


Badlektion :)


Godkväll - på återseende!

Kramar /Emily och Daisy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0