Spårhunden

Godkväll!

Passar på att skriva ännu ett inlägg nu när jag är igång med bloggen igen :)
Igår var det mycket utställning, idag ska det handla om spår!
Äntligen har vi kommit igång att spåra som jag varit så nyfiken på. Vi började gå några lektioner på en hundskola som heter Hundglädje i Göteborg. Där jobbar en duktig instruktör som håller på mycket med spår.
Vi har även gått några hundmötespromenader på den skolan. :)

Daisy fattade spår-galoppen nästan på en gång! Hon är jätteduktig, och har fått mycket beröm av både instruktör och andra ekipage. På en lektion träffade jag ett äldre par som spårar med sin Labradortik.
Vi bytte nummer och har träffats och spårat ihop ett par gånger. Toppen, får ju Daisy gå spår som andra lagt också.

Eftersom Daisy är så duktig har vi snabbt avancerat till vinklar, och nu lägger jag ca 300 meters spår - inga problem för superhunden. :)
Blir lite sugen på att tävla framöver, men har ingen aning om något vad gäller tävling, så måste höra mig för, läsa på, skaffa info.

På promenad i spårskogen i väntan på att spåret ska ligga till sig


På vandring med klövjeväskan


Idag har vi varit ute och joggat, men Daisy orkar inte långt i värmen.. hon lägger sig platt på marken när hon blir för trött. Eller så försöker hon nafsa mig i benen för att få mig att stanna. Go-gumman! 3km lyckades vi springa ändå, så det är jag nöjd med. Hon måste vara i form till nästa fredag.. men det tar vi lite längre fram :)

Kramar /Emily och Daisy


Kommentarer
Postat av: Veronica

Hihi, log för mig själv när du skrev att hon lägger sig platt på marken när hon inte orkar mer. Ungefär som man själv känner när det börjar bli motigt :)



Måste få träffa henne (och dig) snart igen!

2011-07-12 @ 07:24:56
URL: http://beautyplace.blogg.se/
Postat av: Emily och Daisy

Haha, eller hur är det lockande att bara ge upp ibland :)



Vi ses ju på söndag, Daisy vill också träffa dig snart, men hon hälsar att hon inte följer med på brunchen ;)

2011-07-12 @ 22:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0