Utställning!


Igår var vi på Internationell utställning i Tvååker! Jag tycker utställningar är väldigt roligt, bl.a. för att Daisy har gjort såna framsteg. Hennes första 3 utställningar var ju nästan katastrof. Nu sköter hon sig väldigt mycket bättre, och det ligger mycket övning bakom.

Nu till gårdagens utställning - med tanke på att hon blev BIR för mindre än två veckor sedan var det ganska förvånande att hon åkte ut med Very Good igår! Dock uppförde hon sig väldigt bra och fick ändå väldigt fin kritik.
Domare var Svante Frisk och han sa att hon var som en "färdig championtik" i kroppen och att det var för tidigt då hon bara är 1½ år. På kritiklappen står:

"En kompakt tik, feminint huvud, vackert saxbett. bra öron, fin hals och rygg. välvinklad bak, bra skuldra, markerat förbröst, välformad bröstkorg.
Aningen kort steg från sidan, parallell bak, något tung i sin kropp. kunde bära upp sig lite stoltare. korrekt päls, temperament utan anmärkning, tillräcklig djup tanfärg."

Den kritiken var jag nöjd med, nu blir det cykla och banta nåt kilo till nästa utställning. Jag har också en teori om att svenska domare ger henne sämre omdöme/betyg än utländska domare. De gånger hon gått riktigt bra har det varit domare från USA och Jugoslavien. Kanske ska jag ställa främst för utländska domare då de kanske gillar lite kraftigare hundar bättre. Funderar på att anmäla till en utställning i slutet av Augusti, där är domaren tjeckisk. :)

Visar tänderna..


Stå!


Duktig Dasiy, står så fint :)


Det tar på krafterna att gå på utställning :)


Fick ett spännande samtal om mentaltestet som ska göras nu i sommar, det kanske blir av tidigare än jag trott! NERVÖST! :) Mer om det snart, fortsättning följer.

Kramar /Emily och Daisy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0