Väck inte den .. blogg .. som sover?

Nää, det är ju björnar man inte ska väcka. Bloggen kan däremot behöva ett wake-up call!
Har inte skrivit här sedan i November, fyyy skäms på mig.
Har senaste veckorna varit lite blogg-sugen, så nu jäklar ska jag skärpa till mig!

Det har naturligtvis hänt massor sedan jag senast uppdaterade här, Daisy har blivit stor och stilig.
Nu väger hon stadiga 39-40 kg, och blev 18 månader gammal i måndags.
En unghund med mycket bus, livsglädje och goooos i sig. Hon är helt underbar!
Vi har flyttat, till ett mer hundvänligt område, och hon har fått flera nya kompisar.
Vi har börjat med spår, varit med på flera utställningar och två gånger i Timrå sen sist.

Under SKK:s internationella utställning MyDog i Januari slog hon alla med häpnad genom att uppföra sig ganska bra i ringen. Detta ledde i sin tur till att domaren faktiskt kunde se hur fin hon är, hon vann sin klass (tikar, junior) och fick en etta.
Lyckan var total, jag var i himlen! :)

Stå!


Juniorklass 1KV 1KK :)


Mattes stjärna :)


Fler utställningar då; hela tre stycken har vi hunnit med i Timrå! Först ställde vi för legendariska (;)) Yvonne Brink i Februari. Då fick hon Very Good, med motivationen att hon var lite för rund. ;) Sedan dess har vi omvandlat fett till muskler (på Daisy alltså, inte mig :( ).

I Maj åkte vi upp till kära Timrå igen och då var det dubbelutställning. Första dagen kom hon trea i sin klass med Excellent! :) Nästa dag blev ännu bättre, hon vann sin klass, och fick Excellent med CK!! :)
Bebisens första CK, herregud vad glad jag blev.

Med CK rosetten


Sparar det bästa till sist!! I söndags var vi iväg på utställning igen!
Det var Södra Älvsborgs kennelklubbs Nationella utställning i Borås.
Daisy var anmäld i juniorklass för sista gången.
Hon vann sin klass igen, Excellent med CK! Sen är det ju konkurensen med de tikar som vunnit de andra klasserna.
Då går hon och vinner den också! Så är det dags för ringfinal, Daisy mot bästa rottis-hanen. Även denna vinner hon. BIR. Bäst i rasen. Best of breed. Fattade ingenting. Vad hände där liksom?! Ringde genast upp Jenny, Daisys uppfödare på världens bästa kennel. Hon blev nog faktiskt lika glad som jag :) Jag lever fortfarande på vinsten, hihi :) 
Domaren som var en amerikansk dam verkade tycka väldigt bra om Daisy. Efteråt sa hon -good luck with her, she´s very nice. Himla trevlig domare måste jag säga ;) 
Det blev en väldigt lång dag, då vi skulle vara med på Bäst i grupp-finalen. Där åkte vi ut. Men jag svävade på små moln ändå. :) TACK Cina för att du var med oss och hjälpte oss igenom dagen!! :) 

Tre feta rosetter genererade hon denna varma dag!


Fler bilder från Borås kommer när jag fått dem från min underbara fotograf/vän/kollega Cina.

Detta får nog räcka för idag, men LOVAR att återkomma med fler uppdateringar snart. 
Har så mycket bilder och händelser att rapportera om. 

Hoppas ni alla har en bra sommar!
Kramar /Emily och Daisy
 





Kommentarer
Postat av: Veronica

Grattis igen till alla vinster! Bilden på dig och Daisy är så fin! <3



Kul att du är igång med bloggandet igen!

2011-07-12 @ 07:22:42
URL: http://beautyplace.blogg.se/
Postat av: Emily och Daisy

Tack så mycket gumman!



Ja det känns super att vara igång igen, har saknat det mer än jag insåg. Dessutom har jag ju en superhund att skriva om!

Håller på att komma igång att läsa bloggar också, din ligger högt upp på listan :)

2011-07-12 @ 22:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0