Smått och gott

Tittut!
Hälsningar från Daisy och Emily, vi har inte gått under jorden ;) bara hållt låg profil.

Idag har vi avslutat massagekursen! Det var riktigt roligt att få lära sig de olika massagegreppen för hund, och hur man masserar de olika delarna av hunden. Och Daisy har fått massa miljö och hanteringsträning. Första gången var det inte så lätt att slappna av i en liten inomhuslokal med massa andra hundar, men idag tredje och sista gången gick det som en dans. Instruktören (kvinna i 35-års åldern) har visat olika grepp och massagetekniker på Daisy, och för en osäker hund kan det vara lite skrämmande kanske men hon har klarat det jättebra :) Så jag är väldigt nöjd med kursen och ska massera Daisy med jämna mellanrum, det har en rad fördelar. Bl.a. förebygger det skador, ökar blodcirkulationen, lär henne slappna av, stärker vår relation m.m. m.m.

Alltid kul att få diplom :)


Får väl dra helgens äventyr lite kort.. I lördags åkte jag och Daisy på jakt efter nån bra skog så hon kunde få rusa av sig lite. Nära ett industriområde fanns en massa skog, perfekt tänkte jag, där är väl knappast nåt folk. Så jag släppte henne och allt var så kul. Vad jag inte såg var att det gick får lite längre upp. Daisy såg dem först och jag hade inte en chans i världen att kalla in henne. Hon satte iväg och fick med sig några får som sprang i panik med henne efter. Jag hann inte ens se åt vilket håll de sprang, jag hörde bara Daisys jaktskall.
Panik! Jag försökte hålla mig lugn och tänkte att hon kommer säkert tillbaka snart, det brukar de ju göra. Jag gick omkring där och ropade. När hon varit borta ca 40 min. var jag nästan i upplösningstillståd. Då kom jag på att jag kunde ringa Jenny, Daisys uppfödare. Hon var jättebra och sa till mig att andas och ta det lugnt. Vi bestämde att jag skulle ringa efter någon med hund som kunde komma och hjälpa mig leta, samtidigt som Jenny skulle ringa polisen och anmäla Daisy saknad.
Jag ringde Patrik som har en Chesapeak Bay Retriever, och han var snäll nog gå med på att komma och hjälpa till :) När Jenny pratade med polisen så får hon reda på att en gård i närheten där jag var har fångat in en hund och stängt in den i hönshuset. Hon får också reda på att flera får ligger döda, och att polisen är på väg. Var jag inte redan hysterisk så blev jag det då. Jag fick adressen och order om att skynda mig dit. Lyckas knappa in på GPS:en och beger mig dit omedelbart. När jag kommer fram så visar det sig SOM TUR ÄR att INGET FÅR är dödat, inget får är ens skadat. Jag fattade ingenting först, var naturligtvis jätteupprörd. Men vilken tur att inget hemskt hänt, det hade inte varit några problem att få in Daisy i hönshuset, och bonden tyckte att hon var en trevlig hund. Polisen kom men fick åka igen, det blev ingen anmälan, och jag kunde ta med mig Daisy och åka hem. Jag tackar min lyckliga stjärna att det fick ett så lyckligt slut. Och uppskattar livet lite mer.. och Daisy och nära och kära :) Man hinner tänka mycket jobbiga tankar när man står där i skogen ensam med en hund som jagar får utom räckhåll.. absolut ingenting jag rekommenderar.

Nu till lite roligare saker, Daisy är nu anmäld till Stora Stockholm, Nordisk Vinnarutställningen i December. Det ser jag jättemycket fram emot, blir miniweekend i Sthlm och lite Rottrobis träff :)
Sen får det gå som det vill på själva utställningen, tror det kommer vara mycket rottisar.

Snyggingen


Kramar /Emily & Daisy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0